петак, 5. август 2016.

KONSTANTA I PROMENLJIVA

Žučna rasprava sa prijateljicom. Zapravo, ja sam se žučno raspravljala dok je ona uglavnom ćutala.
-Ti si promenljiva, ja sam konstanta-iznenada mirnim glasom mi reče.

Ok, mislim u sebi. To znači da za svaki trenutak u životu imam odgovarajuća osećanja i da ih pokazujem. Da me ljudi čitaju k’o bukvar. Na svadbama se veselim, na sahranama plačem. Kad sam besna vrištim. Kad sam srećna pevam. Boli me i ja kukam. Lepo mi je i ja predem. Kad se iznerviram opsujem i to sve po spisku. Onom najdužem. Divlja sam. Brza na rečima, brza na delima. Neukroćena  i neukrotiva. Ne skrivam to što osećam. Kažem istinu u lice. Očekujem i da mi je drugi saopšte. Volim da dajem nesebično i da primam sa zahvalnošću. Volim nove ljude i primam ih u svoj krug. Ali čuvam one stare kao malo vode na dlanu. Znam da poletim od radosti, da se vinem do neba, pa da sagorim i tresnem na zemlju. Nemam okove u glavi, nemam lance na duši ni dlake na jeziku. Minus i plus koji varniči. Promenljiva ide gore-dole baš kao i život.
Da, ja jesam promenljiva.

A konstanta?
 Recimo da ona udari malim nožnim prstom o ivicu kreveta: blagi grč leve obrve.  Nesrećna je, ali to krije  i plače kad se svi uspavaju. Srećna je, ali se ne smeje jer je zaboravila je kako se to radi. Podigla je gard oko sebe, ne pokazuje osećanja. Hermetički se zatvorila, ne priželjkuje novo  ni u ljudima ni u događajima. Ništa je ne iznenađuje jer je ravnodušna. Mirno i staloženo prihvata svet oko sebe. Ima svoj ustaljeni i spori ritam i slepo se drži njega. Dobro izvaga sve što ima da kaže. Triput razmisli pre nego što uradi. Proračunato i matematički precizno dela na svim poljima.  Naelektrisanje sa uzemljenjem. Dosadna do bola. Večita nula. Ravna linija. Kao na monitoru pre nego li proglase vreme smrti. Jebena konstanta u stvari ide na živce promenljivoj.

-Ti si promenljiva, ja sam konstanta- mudro ponavlja aksiom.
-Hvala na komplimentu!- rekoh joj s osmehom od uveta do uveta.
Dok mi je nemo klimala glavom, zatitrao joj je desni ugao usana.
Možda mi se i učinilo...

Нема коментара:

Постави коментар