четвртак, 25. август 2016.

FEJSBUK

      U ovom Tamnom vilajetu sam skoro sedam godina.  Nekad se kajem što sam uopšte silazila u njega, ali onda pomislim da bih se verovatno kajala da nisam.
Elem, pitam se kako se vi, moji prijatelji, osećate kad uđete ovde?
   Što se mene tiče, volim da zamislim da je ovo jedna naša kafana gde svraćaju moji probrani prijatelji (i dalje se držim devize da prijatelji nisu Pokemoni i da ih ne moraš sakupiti sve). I tako se sretnemo, uglavnom na kraju dana, da vidimo šta ima novo, ko je šta pročitao, ko je gde bio, kome se neka pesma celog dana ’vrtela’ po glavi, koga je neki citat oduševio... Ima i onih koji se redovno  ’čekiraju’,  onih koji redovno pokazuju nezadovoljstvo politikom, društvom , redovno slikaju svoje obroke, koji pišu svoje statuse, ’označavaju’ svoje prijatelje na slikama, čestitaju rođendane sasvim obično ili šalju čestitke. Ima onih koji nas upozore ne svoju sledeću destinaciju, čisto da imamo na umu gde će biti ako nam pritrebaju. Ima i onih koji me zasmejavaju svojim statusima na kojima ’kače’ viceve. I onih koji me rasplaču. Jer ih nema više među živima.
     Ima nas svakavih. Sedimo za jednim stolom nas nekoliko, pa nešto prokomentarišemo naglas, a nešto drugo( a to ’drugo’ je često mnogo više)  onako na uvo, da drugi ne čuju, pa onda promenimo sto, odemo za neki gde se peva i veseli, pa malo tu provedemo vreme, razmenimo muzičke ukuse, pa onda opet promenimo sto da bi seli sa dragim prijateljem koga retko viđamo, i zbijamo interne šale koje verovatno ostalima zvuče nebulozno. Ima onih koji su stalno u nekom društvu, negde svi zajedno putuju, nešto rade. Ima i onih koji samo sede za stolom, sami... Ćute. Ne komentarišu, ne lajkuju, mudruju sami sa sobom.
   Meni je Fejsbuk pre svega vratio u život, makar i virutuelan, mnogo prijatelja koje sam upoznavala odrastajući i seljakajući se sa mesta na mesto, menjajući škole i radna mesta. Doneo mi je daleku rodbinu sa kojima sam prekinula kontakte, ali ovde često pokušavamo da nadoknadimo propušteno vreme. I uspevamo.  Pomogao mi da upoznam ljude za koje mi je iskreno žao što se ne znamo u stvarnom svetu.

   Dakle, u ovoj našoj kafani, ja danas nazdravljam svima vama!
 U Tamnom vilajetu, na zemlji, na nebu...

Нема коментара:

Постави коментар