среда, 27. јул 2016.

JEDNOSMERNA ULICA

   Volim bulevare. Volim avenije. Volim šetališta i sve one ulice i puteljke gde se ide dvosmerno. Tamo-vamo. Volim kad mi ljudi idu u susret sa osmehom na usnama i sjajem u očima. Kad šire ruke dok trče ka meni, pa me onda čvrstu stisnu u zagrljaj, onaj jak u kom ostaješ skoro bez daha, i ne pustaju po nekoliko trenutaka. Pa me ljube, cmaču, dok im ruka počiva na mom ramenu. Ili oko struka.  Ili im je moja šaka udobno smeštena u njihovoj.  Ja njih pitam kako su, ali ne reda radi. Pitam ih jer stvarno želim da znam. Onda oni mene pitaju kako sam ja i pažljivo me slušaju.
   Volim i kad se samo rukuju sa mnom. Lepa mi je i ta kurtoazija koja znači da su ljudi vaspitani, da znaju osnovna pravila lepog ponašanja. Jeste licemerno, ali prija...
   Ma, volim i kad mi samo u prolazu nemo klimnu glavom.
   Ali ako nešto mrzim to je kad zalutam u jednosmernu ulicu misleći da je promenada. Osmehujem se leđima drugih ljudi, postavljam pitanja samoj sebi.
A meni naivnoj treba vremena da shvatim ne samo da je ulica jednosmerna nego i da tapkam u mestu.
Nema zagrljaja, uzvraćenih osmeha ni odgovora. Ničega nema.
I nema vremena.
   Jdnosmerne ulice bi trebalo nazvati ćorsokacima za ovakve kakva sam ja. Slepa. Slepa kod očiju. Trebalo bi mi dati mapu da ih obilazim u širokom luku i po nekoliko vernih pasa vodiča.
Da se uzalud ne nadam.
Da ne pričam u vetar.
Da ne gledam u prazno.
Da ne čekam.

Da ne dangubim.

1 коментар:

  1. Само да си се окренула за 180 степении и наставила да корачаш, све би изгледало нормално! А у том случају била би сиромашнија за једно искуство.

    ОдговориИзбриши