Mi
žene smo kao automobili.
Ima
onih koje su statusni simboli, moderne,nalickane, sjajne, metalik, sa felnama u
istoj boji, sa lepim tablicama lakim za pamćenje od samo par slova. Muškarci ih
koriste da se pohvale u društvu, da se pohvale na putu, da ih parkiraju ispred
kafića gde će popiti piće na brzinu, samo da bi ih drugi muškarci primetili, da
se slikaju pored njih. Lako se pale, ali koštaju. Dosta troše.
Oni
sporstski su lepi i uzbudljivi. Imaju aerodinamični liniju. Pravljeni samo za dvoje.
Mali prtljažnici, pa ne zahtevaju kofere prošlosti. Ni budućnosti. Čim muški
pol zađe u ozbiljnije godine, ne zadovoljavaju njegove potrebe za porodičnom
atmosferom. Dvosed je ipak samo dvosed. Dobro
je što se i oni lako pale i dostižu stotku
za pet sekundi. Adrenalin radi maksimalno. Dečaci lude za njima.
Oldtajmeri
su muzejski eksponati. Lepo ih je posedovati jer su prefinjeni, elegantni,
vrede puno. Ali retko se izvezu iz
garaže, njime se samo povremeno provozaju na nekoj paradi ili na nekom sajmu.Nisu
praktični. Stalno moraju da se podmazuju, voskiraju, luftiraju, servisiraju.
Održavanje košta, a brzina nikakva.
„Jurimo 30!“ je deviza njihovih vozača.
Mali
automobili su zgodni za upotrebu. Jeste malo tesna unutrašnjost, malo je
’priprto’, ali brate, parkiraš lako, malo troše, zaboraviš kad si sipao.Sve
radi na dugmiće. Kresneš iz prve,kreneš,
staneš, uparkiraš. I bočno ako treba. Ekspanzija ovih automobila je u porastu
jer su praktični za upotrebu, naročito kod muškaraca srednjih godina koji ne
prolaze kroz krizu identiteta.
Džipovi su robusni, prolaze svuda, sa lako
podesivim sedištima, pa ih spuštaju i podižu po potrebi. Visoki i veliki. Jedre
drumovima. Zatamnjena stakla. Niko im ništa ne može. Pretiču i na punoj liniji,
prolaze kroz crveno, uvek imaju prednost čak i kad ulaze u ulicu sa prvenstvom
prolaza. Ne poštuju pravilo desne strane u raskrsnici. Kao da su stalno pod
upaljenom rotacijom. Nema prepreka. Bahati oni, bahati i njihovi vozači.
Neki
vozači prosto obožavaju malo starija vozila, s kraja prošlog veka. Vežu se za
njih k’o malo dete za majkinu suknju. Ta
vozila podsećaju na Suzanu Mančić i svakih par godina traže komletno ’orošavanje’
kako bi palila dobro i kako ne bi izdala vozača na putu. Jesu udobna, komforna,
ali ih ipak gaze godine, pa im stradaju
bombine, lamele, paknovi i amortizeri. Više koristi od njih ima automehaničar
nego vozač. Često, da bi se pokrenule treba upotrebiti kurblu ili sauh, ali
ljubav je ljubav. Pa šta ako moraš malo
da verglaš?
Drage
moje dame, ima nas svakavih. Po gradovima, po autoputevima, po seoskim
drumovima. Biraju oni nas, ali ne zaboravite da i mi njih biramo. Ipak je bitno
ko rukuje s nama.Ide li mu od ruke, naučio li je sve naše ’cake’, naučio li je
da ne lupa vratima, zna li da ponekad ne palimo iz prve, da mora nekad malo
veći gas da bi krenule, da se menjač zaglavi u drugu i da treba da ’cimne’
udesno da bi prebacio u treću, zna li da obriše komandnu tablu, da promeni
ulje, da zameni gumu, da stavi neki prijatan osveživač vazduha, da sipa antifrriz
zimi?
Bitne
smo mi, ali su bitni i vozači.
Bitno
je ko nas voza. Jebi ga.
Нема коментара:
Постави коментар