субота, 18. јун 2016.

KOLAČI




   U poslednje vreme društvenim mrežama kruže raznorazni recepti. Brdo recepata! Za petnaest minuta... Jednostavno... Lako...Bez pečenja... Oduševićete se...
Iskreno?
 Maybe it’s a piece of cake but it’s not my cup of tea.
   Prvo, ne želim da se hvalim, ali, eto, moram. Umem da kuvam. Naučila me moja pokojna majka. Smatrala je da žensko dete mora da zna sve kućne poslove. Kuvanje između ostalog.
    Drugo, mnogo mi je pomogao i ’Mali kuvar’ Radmile Petković u kome je detaljno napisano kako se spremaju sva naša tradicionalna jela, pa sam često sama eksperimentisala. Uspešno.
  Treće, imala sam prijateljicu kojoj je kuvanje bilo zadovoljstvo. E, baš ta činjenica je  doprinela da pripremanju hrane priđem na jedan potpuno drugačiji način. Recimo, hoću da pravim kolače koje nisam pravila do tada. Nabavim sve potrebne sastojke, strpam u torbu i odjavim se iz kuće. Neće me biti celog dana.Odlazim kod prijateljice. Ona ih je već pravila. Nas dve vezujemo kecelje i krećemo u pustolovinu. Jedna muti mikserom, druga seje brašno više puta da bi testo bilo ’izdašnije’, jer treba tako. Onda ova što je mutila, počinje da kuva neke filove na pari, a ona druga što je sejala počinje da peče. I nije brzo ni jednostavno ni lako. Prijateljica daje savete, pokazuje tačnu temperaturu rerne, boju i gustinu testa i fila, oblik i veličinu pleha za pečenje, odaje tajnu kako da se fil ohladi, a da ne uhvati skramu, kako da znam kad je patišpanj pečen ’taman’, nit prepečen, nit gletav, a ja ’rukom u testu’, iz prve ruke učim. Baš kao što je Bendžamin Frenklin rekao:  „ Kaži mi i zaboraviću. Poduči me i možda ću upamtiti. Angažuj me i naučiću.“
Međutim, najbolji trenuci su dok čekamo da se ohladi patišpanj i da se zgusne fil. Tad pijemo kafu, palimo cigaretu za cigaretom i ’bistrimo’ politiku. Lokalnu, naravno. Pričamo, šalimo se, ližemo ostatke iz šerpe i sa mutilica, i onako musave smejemo se, uživamo u trenucima čistog hedonizma. Zatim sledi  filovanje, pa dekorisanje, na kraju sečenje i serviranje.

Ako se pitate da li su kolači uspeli, promašili ste poentu.

Нема коментара:

Постави коментар