уторак, 6. септембар 2016.

DOME, SLATKI DOME II DEO

   U kući haos. Pošto ne letujemo u ’all inclusive’ svašta nosimo sa sobom. Peškiri, dušeci, lopte, papuče i šeširi razbacani po podu. Krećemo sutra ujutru i dok pokušavam da naparavim neki plan i neki red u koferima, čuje se zvono na vratima.
Anči... Moj feng šui guru, skockana kao i uvek (mislim da je ispala iz nekog modnog časopisa, majke mi), sa osmehom od uva do uva i sa saksijom u rukama.
Ja... Zarozana, čupava, još uvek u pižami (ispala sam iz skica bloka petogodišnjeg deteta na temu ’Moja mama vanzemaljac’) sa pitanjem na licu ’Šta saksija sa cvećem treba da predstavlja?’
-Evo, draga, donela sam ti cveće za onu ćošku! Mora Či energija da kruži...
-Anči, putujemo sutra.
-Odlično! Da bi Či energija kružila kroz prostoriju i kad je napuštena, moraš ostaviti nešto živo u njoj. Dakle, savršeno!, Ma, znala sam... Sinoć sam utvrđivala srećan sektor prema letećim zvezdama i premeštala sam Mandarinske patke. Pravi potez u pravom trenutku!
-A! Pa, onda to sve menja. Taj sektor i te patke. Hvala ti. Originalna kao i uvek.
  Anči se ne zadržava dugo. Pomazi mi nasmejanog Budu i izljubi me poljupcima u vazduhu.Žuri. A ja zurim... U jebenu saksiju i razmišljam šta sa njom. Uvenuće garant.  Zamolim svoju dragu maman da dolazi svakodnevno i zaliva moje lekovito-začinske biljke na terasici i između nane i lavande postavljam Aninu saksiju koja toliko štrči i odudara da osećam kako se Či energija gubi u prostoru i odlazi nepovratno u galaksiju da nađe društvo kod neke patke, žabe, slona ili zeca. I da kruži, naravno.
Da bi Či energija kružila kroz prostoriju i kad je napuštena, moraš ostaviti nešto živo u njoj.’
Da bi Či energija kružila kroz prostoriju i kad je napuštena, moraš ostaviti nešto živo u njoj.’
 Odzvanjaju mi Anine reči dok pokušavam da zaspim.
Ustajem i kuvam kafu. Dok uživam u noćnoj tišini blenem u praznu ćošku i odjednom mi osmeh ozari lice.
 Stribor!
Kako ’koji Stribor’? Pa pauk! Živi stvor u napuštenoj prostoriji! I nekako mi je baš zaličio na Stribora, mislim, ime mi je toliko odgovaralo za ovog osmonogog štrkljastog insekta koji se baškario baš na onom mestu gde je trebalo da bude Anina saksija.Uh, pade mi kamen sa srca.
 I mi srećni otputovasmo na letovanje, lepo se provedosmo i vratismo se živi, zdravi i odmorni. A sve je tako bilo jer je Stribor ostao da živi i Či energija da kruži.
Na povratku nas dočeka draga maman i nas dve se izljubismo. Čak tri puta.
-Zalivala sam redovno one tvoje biljke, ali...
Zazvoni mi zvono za uzbunu i ja sa ulaznih vrata izleteh u tri koraka na terasicu. Anino cveće je izraslo za čitavih pola metra u visinu i najmanje toliko u širinu. Jebo te, ovo k’o da je hibridna biljka mesožderka! Ali su ruzmarin i žalfija nepovratno uvenuli. Mogla sam dragu maman i samo jednom da poljubim.
Pokunjeno ulazim u dnevnu sobu. E, blago meni. Ma, šta meni? Blago Striboru!
Dok je Či energija kružila kroz napušteni prostor, Stribor je pravio žurke svako veče. Dalo mu se.Prazna gajba. Njegova nova ženska  Magdalena je zatrudnela iz prve jer su onako naduvani i pijani zaboravili da koriste kontracepciju. Odmah se preselila kod njega i rodila mu pregršt dece (bukvalno!) i sad žive srećno i zadovoljno do kraja života. Sredili su svoj ćošak po svom ukusu, sve po pravilima feng šuija, maze Budu svakodnevno (dobro, dobro, ne maze ga nego mu gamižu preko sala, mislim da im se sa njegovog trbuha pruža divan pogled), kruži im Či energija, oni rade, pletu, a deca im vesela i razigrana.
Blago Striboru.
I to sve zbog srećnog sektora utvrdjenog prema letećim zvezdama.

 A vi se samo i dalje sprdajte sa feng šuijem.

Нема коментара:

Постави коментар